විහාරස්ථාන 1300 කට ජල පහසුව
දෙවන පියවර පාසල්වලට
ලංකාවේ ඕනෑම ප්රදේශයකින් ලැබෙන ඉල්ලීම් අනුව දුර්වල විහාරස්ථාන 1300
කට රුපියල් ලක්ෂ 140 ක වියදමින් නානකාමර, වැසිකිළි, කැසිකිළි, ජලපහසුව
සකස් කිරීමට කොළඹ 2, ශ්රී ජිනරතන පාරේ, ගංගාරාම විහාරස්ථානය මූලිකත්වය
ගනී.
සැප්තැම්බර් මස අග කතරගම කිරිවෙහෙර අබියස සර්වරාත්රික පරිත්රාණ
ධර්මදේශනයක් පවත්වා පසුදා උදේ ගරුතර මහා සංඝරත්නය 1300 නමකට දානය
පිරිනැමීමෙන් අනතුරුව එම ආධාරය පිරිනැමේ.
ඉතිරිය»
ඉපැරැණි බෞද්ධ සතරවරම් දේව සංකල්පය
බෞද්ධ සාහිත්යයේ
දැක්වෙන පරිදි සතරවරම් දෙවිවරු සිදුහත් බෝසතාණන්ගේ මවු කුස පිළිසිඳ
ගැනීමේ පටන් බුදු පිරිනිවන දක්වා ම
බුද්ධ චරිතය හා සම්බන්ධ වෙති. පූජාවලියට අනුව වරම් දෙවිරජවරු අප තථාගත
සිරිත හා සම්බන්ධ වනුයේ සුමේධ තාපස අවස්ථාවේ සිටය.
දීපංකර තථාගතයන් වහන්සේ ‘මින් සාරාසංඛ්ය කල්ප ලක්ෂයකට පසුව මෙතෙම
අනාගතයේ ගෞතම නමින් බුදුවන්නේ යැ යි’ නියත විවරණ සිරි දී
සමන්මල් අට මිටකින් තාපසතුමාට පූජා කළහ.
රහතන් වහන්සේලාත් පැදකුණු කිරීමෙන්
බුද්ධාංකුරයාණන්ට ගෞරව කළ පසුව,
දසදහසක් සක්වල වරම් රජදරුවෝ
සතලිස් දහසක් පැමිණ සතලිස්
දහසක් දිවිමල් මිටින් සුමේධ
තවුසාණන් පිදූ බව කියැවේ.
ඉතිරිය»
ධර්ම දේශනාව:
දානයෙහි අනුසස්
ශාන්තිනායක ලොවුතුරා බුදුපියාණන් වහන්සේ පුණ්ය ක්රියාවස්තු තුනක්
දේශනා කරනව. මහණෙනි! මේ ලෝකයේ පුණ්ය ක්රියාවස්තු තුනක් තියෙනවා.
දානමය පුණ්ය ක්රියා, සීලමය පුණ්ය ක්රියා, භාවනාමය පුණ්ය ක්රියා
එම තුනයි.
පුණ්ය ක්රියා යනුවෙන් හැඳින්වෙන්නේ පිරිසුදු බවයි. ලෝභ, ද්වේශ, මෝහ,
අකුසල මූලයන්ගෙන් වෙන්ව පිරිසුදු චේතනාවෙන් කරන ක්රියාව පුණ්ය
ක්රියාවයි. මා පැහැදිලි කිරීමට බලාපොරොත්තු වන්නේ දානමය පුණ්ය
ක්රියා වස්තුවයි.
ඉතිරිය»
|