ශ්රී බුද්ධ වර්ෂ 2564ක් වූ නවම් අමාවක පෝදා, 2021 මාර්තු 12 සිකුරාදා
[UNICODE]
මුල් පිටුව | බොදු පුවත් | කතුවැකිය | බෞද්ධ දර්ශනය | විශේෂාංග | වෙහෙර විහාර | පෙර කලාප | දායකත්ව මුදල් |
තිස්ස කුමරු පැවිදි වීම
මාර්තු 12 සිකුරාදා අපරභාග 15.02 අමාවක ලබා 13 සෙනසුරාදා අපරභාග 15.50 ගෙවේ. සිකුරාදා සිල්
අමාවක
මාර්තු 12
පුර අටවක
මාර්තු 21
පසළොස්වක
මාර්තු 28
අව අටවක
අප්රේල් 04
සමස්ත ලංකා බෞද්ධ මහා සම්මේලනයේ සියවස් පූර්ණය නිමිත්තෙන් ඉදි කළ නිවාස ව්යාපෘතිය වෙනුවෙන් යුද්ධයෙන් අවතැන් වූ අඩු ආදායම්ලාභී පවුල් ජීවත් වන මඩකලපුව දිස්ත්රික්කයේ පුනානි ග්රාමයේ දී ආරම්භ කරන ලදී. එම නිවාස නිවාසලාභීන් වෙත ලබා දෙන ලද්දේ සමස්ත ලංකා බෞද්ධ මහා සම්මේලනයේ සභාපති ජගත් සුමතිපාල මහතාගේ ප්රධානත්වයෙනි. මෙදින පානීය ජල ව්යාපෘතියක් ද ආරම්භ කරන ලදී. මෙම උත්සව අවස්ථාවේ මුලසුන හොබවන ලද්දේ දිඹුලාගල මහ කාශ්යප මහ පිරිවෙන් පරිවේනාධිපති දේවගල දේවලංකාර හිමියන් විසිනි. මෙම අවස්ථාවට සමස්ත ලංකා බෞද්ධ මහා සම්මේලනයේ ජාතික, ආගමික සංස්කෘතික මණ්ඩලයේ සභාපතිනි සමන්තා සුමතිපාල මහත්මිය ඇතුලු සම්මේලනයේ නිලධාරී මණ්ඩලයත්, සම්මේලනයේ මඩකලපු ශාඛාවේ ලේකම් චන්දික එපිටකඩුව මහතා ඇතුලු විශාල පිරිසක් සහභාගී වී සිටියහ.
ධර්ම දේශනාව:
සන්තුඨී පරමං ධනං - සතුට උතුම්ම ධනයයි, සත්වයා වනාහී දහසක් බලාපොරොත්තු පොදි බැඳගෙන ජීවිතය තරණය කරන අයුරු ඉතා පැහැදිලි ය. සත්වයන් බොහෝ දුරට ජීවිතේන්ද්රිය රැක ගැනීම් වස් විවිධ බලාපොරොත්තු පොදි බැඳගෙන ඒ මත ඉච්ඡාභංගත්වයෙන් පසුවන පිරිසකි.එහිදී අපට පැහැදිලි වන්නේ බලාපොරොත්තු වනාහී මිනිසාගේ ප්රධාන අනාගත ඉන්ද්රිය ධර්මය වී ඇති බව ය. පංච ඉන්ද්රියන් නිතරම ක්රියා කරන්නේ සිතේ ඇති කරන බලාපොරොත්තුත් සමඟ ය. එය වරදක් නොවුණ ද අසීමිත බලාපොරොත්තු තුළ සිරවීමෙන් සත්වයාට දැඩි පීඩනයකට ලක්වීමට සිදු වේ. “යම්පිච්ඡං න ලභති තම්පි දුක්ඛං” අභිමත පරිදි කිසිවක් නො ලැබේ ද එය දුකක් වන්නේ ය. ඒ අනුව මිනිසා අහස උසට ප්රාර්ථනා, බලාපොරොත්තු පොදි බැඳගෙන සිටින අතර, ඒවා ඉටු නොවීම තුළ දුකට ම පත්වීම එහි ස්වභාවය යි. එය ඉච්ඡා භංගත්වය යනුවෙන් හැඳින්වීමට පුළුවන. ජීවිතයට ලැබෙන ප්රධාන දුක් අතර එය ද ප්රධාන වේ. බුදුන් දවස එක්තරා ගොවියෙක් කුඹුරක් කිරීමට ආරම්භ කළේය. ඒ සම්බන්ධව සීසෑම, වැපිරීම, වල් නෙළීම ආදී සියලු කටයුතු හොඳින් සිදු විය. ගොවියා එලෙස කුඹුරෙහි කටයුතු කරන අවස්ථාවලදී බුදුරජාණන් වහන්සේ ද කුඹුරට නිතර නිතර වැඩම කොට ගොවියා හා කතා බහ කිරීම සිරිතක් කොට ගත්හ. ඒ ඔහුට මතු දවසක පිහිට වන අදහසිනි. අස්වැන්නෙන් කොටසක් බුදුරජාණන් වහන්සේට දීමට සිතා සිටි එම ගොවියාගේ පැසී තිබුණ කුඹුර එක් දිනක් මහා වර්ෂාවකින් විනාශ විය. ශෝකයට පත් ගොවියාගේ නිවසට වැඩම කළ බුදු හිමි ඔහු සනසා සියලු ශෝකයන්ට හේතුව තම සිතුම් පැතුම් තමන්ට අවශ්ය පරිදි සිදුනොවීම බවත්, එය සත්වයාට උරුම දුකක් බවත් පවසා දහම් දෙසා ඔහු සෝවාන් ඵලයට පත් කළහ.
නිකායේ ධර්ම විනයධර මහා ස්වාමීන් වහන්සේලා වශයෙන් නිකාය ඉතිහාසයෙහි සම්භාවනීය පෞරුෂයන් සහිත වූ ඉඳුරුවේ උත්තරානන්ද මාහිමියන් වහන්සේගේ පා සෙවනෙහි වැඩී, පොත්තේවෙල පඤ්ඤාසාර මාහිමි, බටුවිට නන්දාරාම නාහිමි, හේන්පිටගෙදර ඤාණාවාස නාහිමි, ගාල්ලේ ඤාණෝභාස නාහිමි, වේවැල්දෙණියේ මේධාලංකාර මා හිමි, බද්දේගම විමලවංස නාහිමි, කබලෑවේ පියභාරතී නාහිමි යන ස්වාමීන් වහන්සේලාගේ ආශ්රයෙන් උන්වහන්සේලාගේ කටයුතුවලට සහභාගී වෙමින් ගුරුහරුකම් ලබමින් ද, මෑත කාලීන විලපිටියේ ඤාණාවාස නාහිමි,කහවන්දල පඤ්ඤාවංස නාහිමි, ගිරාඹේ ආනන්ද නාහිමි, බලංගොඩ පඤ්ඤාවංස නාහිමි, වරාගොඩ පේමරතන නාහිමි ආදී සම්භාවනීය ස්වාමීන් වහන්සේලාගේ ගෞරවයට හා ප්රසාදයට පත්ව, ස්වකීය පැවිදි ජීවිතය, ධර්ම විනය, ශබ්ද ශාස්ත්ර ඥානයෙන් හා භික්ෂු ප්රතිපදාවෙන් හා ආකල්ප සම්පත්තියෙන් පෝෂණය කොටගත් වර්තමාන භික්ෂු සමාජයේ තුන් නිකායෙහි ම ගෞරවයට හා සම්භාවනාවට පාත්රව කටයුතු කරන, වර්තමාන ශ්රී ලංකා රාමඤ්ඤ මහා නිකායෙහි අධිකරණ නායක මහාචාර්ය, රාජකීය පණ්ඩිත අත්තංගනේ රතනපාල හිමියන් 1953 වසරේ උපත ලබා, 1968 වසරේ පැවිදිව 1974 උපසම්පදා භූමියට පත් ව ඇත. උන්වහන්සේගේ ආචාර්යයන් වහන්සේලා වන්නේ කුලියාපිටිය, දියකළමුල්ල ශ්රීපති පිරිවෙන් විහාරාධිපතිව වැඩ සිටි වෙරළුගම රතනජෝති ස්වාමීන්ද්රයන් වහන්සේ හා පණ්ඩිත මහවැව සුදස්සී ස්වාමීන්ද්රයන් වහන්සේ ය. නිකායාභිවෘද්ධියට හා ශාසන චිරස්ථිතියට අදාළව සුවිශාල සේවාවක් සිදු කොට ඇති උන්වහන්සේ, විහාරස්ථාන 25 ක් ඇති කොට ඒවායෙහි අනුශාසකත්වය දරමින් කටයුතු කරති.
වැරදි දැකීම, වැරදි කල්පනාව, යතාර්ථයෙන් ඉවත් වූ හැඟීම්, ආකල්ප මිථ්යාදෘෂ්ටියයි. ලෝකය ඉදිරියට යාම වළක්වන ප්රධාන බාධකය වැරදි අවබෝධයයි. විශේෂයෙන් වර්තමාන තරුණ පිරිස මේ පිළිබඳ තේරුම් ගැනීම ඉතා අවශ්ය ය. එසේ නොමැති වුවහොත් අන්ධයා අලියාගේ ස්වරූපය පැහැදිලි කළා සේ අඳුරේ අතපත ගෑමට සිදුවේ. වර්තමානයේ ඇතැම් දැන උගත් අය පවා වැරදි දෘෂ්ටිවල එල්ලී දෙලොව අපාගත කරගන්නා අවස්ථා දුලබ නොවේ. බුදුරදුන් භාරතයේ පහළ වන කාල සීමාව තුළ හැට දෙකක් මිථ්යාදෘෂ්ටි පැවතුණ බව බ්රහ්මජාල සූත්රයේ දී පැහැදිලි කළහ. වර්තමානයේ ද බොහෝ මිථ්යා දෘෂ්ටි ඉන්දියාව කේන්ද්ර කරගනිමින් පවතී.
රන්වැට සහ අටවිසි බුද්ධ මන්දිරය විවෘත වූ දා
පිරිවෙන
සිරි සදහම් පැන විසඳුම්
ඉතිරිය»
සප්තබොජ්ඣංග තුළින් පිළිබිඹු වන මානසික රෝග නිවාරණය
අවුරුදු පන්සියයක් ප්රේත ලෝකයේ දුක් විඳි ප්රේතියක්
ගුත්තිල කාව්යය හා ගුත්තිල ජාතකය
පින් පොතේ පින්කමක්
බලංගොඩ මානවයාගේ සිට පැවතෙන කූරගල පුදබිමේ හෙට දවස
සම්බුද්ධ ශාසනය රැක ගන්න මහා සංඝයා වහන්සේ පෙරමුණ ගත යුතුයි
විනයධර තෙරණින් වහන්සේ අතර අගතනතුරු ලැබූ පටාචාරා මහරහත් තෙරණිය
තිස් වසරක යුද්ධය මැද නාගදීපය රැක ගත් නා හිමියන්ගේ කතාව - 38 කොටස: පදුමකිත්ති හිමි වැඩම කළ යාත්රාවට මෝටාර් ප්රහාර
දුටුගැමුණු මහ රජතුමා: පරදින්නට නොව ජය ගන්නට යුද්ධය කරමු
රිදී නඟුලකින් මායිම් සලකුණු කළ බිමේ ඉදිවූ ලෝවාමහාපාය
ශ්රී අම්බරුක්ඛාරාම පුරාණ විහාරය
© 2000 - 2021 ලංකාවේ සීමාසහිත එක්සත් ප්රවෘත්ති පත්ර සමාගම සියළුම හිමිකම් ඇවිරිණි. අදහස් හා යෝජනා: [email protected]