ශ්රී බුද්ධ වර්ෂ 2565 ක් වූ මැදින් පුර පසළොස්වක පෝදා 2022 මාර්තු 17 බ්රහස්පතින්දා
[UNICODE]
මුල් පිටුව | බොදු පුවත් | කතුවැකිය | බෞද්ධ දර්ශනය | විශේෂාංග | වෙහෙර විහාර | පෙර කලාප | දායකත්ව මුදල් |
ධර්ම දේශනාව:
උදකංහි නයන්ති නෙත්තිකා - උසුකාරා නමයන්ති තේජනං, දාරුං නමයන්ති තච්ඡකා - අත්තානං දමයන්ති පණ්ඩිතා (ධම්මපදය - පණ්ඩිත වග්ගය) ආත්මය නම් ව්යවහාරික ලෝකයෙහි තමා හැඳීන්වීම සඳහා භාවිත කරන යෙදුමකි. ආත්ම දමනය සඳහා ප්රාග් බෞද්ධ යුගයේ සිටම විවිධ ශාස්තෘවරුන් විවිධ ක්රමෝප්රයන් භාවිත කරන ලදී. ඒ පිළිබඳ නොයෙක් මතවාදයන් ද ඉදිරිපත් කරන ලදී. ගෞතම තථාගතයන් වහන්සේගේ පෙන්වාදීම වූයේ අනිච්ච, දුක්ඛ, අනාත්ම යන ත්රිලක්ෂණ විග්රහය තුළින් ආත්මීය වශයෙන් ගතහැකි කිසිවක් නොමැති බවයි. එහෙත් භාවිත ලෝකය තුළ ආත්මීය වශයෙන් ප්රකාශ වනුයේ මම නම් වූ මමායනයෙන් යුතු පුද්ගල හැඳන්වීමකි. මෙම හැඳීන්වීම අරහත්භාවය තෙක් ව්යවහාර වන අයුරු දහමෙන් දැකගත හැකිවේ. සම්බුද්ධ දේශනයෙන් ප්රකාශිත ආත්ම දමනය පිළිබඳ ගැඹුරින් සිදුකෙරෙන විග්රහය වන්නේ සිත දමනය කිරීම පිළිබඳ වූ පුළුල් අදහසක් බව සඳහන් කළ යුතුව ඇත. මෙම ගැඹුරු ඉගැන්වීම තම ශ්රාවකයන්ට ග්රහණය කරවීම සඳහා භාග්යවතුන් වහන්සේ විසින් භාවිත කර ඇති උපමා රූපක ඉතා සිත්ගන්නා සුළු ය. ජන මනසට ඉතා සමීප සුලභ සිදුවීමක් වන කුඹුරකට හෝ වෙනත් වගාවකට ඇළකින් දොළකින් අමුණකින් ගඟකින් හෝ වැවකින් ආදී වශයෙන් ජලය ගෙන යන අයුරු ඉතා ප්රකට ය.
මාර්තු 17 බ්රහස්පතින්දා අපරභාග 01.28 පුර පසළොස්වක ලබා 18 සිකුරාදා අපරභාග 12.46 ගෙවේ. 17 බ්රහස්පතින්දා සිල්
පසළොස්වක
මාර්තු 17
අව අටවක
මාර්තු 25
අමාවක
මාර්තු 31
පුර අටවක
අපේ්රල් 09
© 2000 - 2022 ලංකාවේ සීමාසහිත එක්සත් ප්රවෘත්ති පත්ර සමාගම සියළුම හිමිකම් ඇවිරිණි. අදහස් හා යෝජනා: [email protected]