ශ්රී බුද්ධ වර්ෂ 2564ක් වූ උඳුවප් පුර අටවක පෝදා, 2020 දෙසැම්බර් 21 සඳුදා
[UNICODE]
මුල් පිටුව | බොදු පුවත් | කතුවැකිය | බෞද්ධ දර්ශනය | විශේෂාංග | වෙහෙර විහාර | පෙර කලාප | දායකත්ව මුදල් |
ධර්ම දේශනාව:
කිලිටි වූ සිතින් යමක් කියයි ද, කරයි ද ඒ හේතුවෙන් හටගත් දුක් එම පුද්ගලයා ලුහුබැඳ එයි. 'චිරි චිරි' යන අමිහිරි හඬ නඟමින් යන කරත්ත රෝදය ගොනාගේ පාද අනුව ගමන් කරන්නාක් මෙනි." හොඳ – නරක කුමක් දැයි තෝරා බේරා ගැනීමට බුදුසමයෙන් ලැබෙන පණිවිඩය ජීවිත අභිවෘද්ධියට බෙහෙවින් උපකාරි වෙයි. මේ සඳහා පර්යාය යෙදුම් රාශියක් බෞද්ධ පාලි සාහිත්යයේ දී දක්නට ලැබේ. පින් – පව්, කුසල් – අකුසල්, සම්මාජීව– මිච්ඡාජීව , සුචරිත – දුශ්චරිත . ආර්ය – අනාර්ය, ධම්මචරියා – අධම්මචරියා, සමචරියා – විෂම චරියා , යහපත් – අයහපත් , ඉන් කිහිපයකි. පාලි සාහිත්යයේ ද කුසල් - අකුසල් යන වචනයේ දක්ෂ, කාර්යක්ෂම , යහපත්, හැකි, යන අර්ථ ද, අකුසලයෙහි අදක්ෂ නොහැකි, අයහපත් යන අර්ථයෙන් ද යෙදී ඇත. හොඳ – නරක බෙදා වෙන්කර ගැනීමට පදනමක් සොයා ත්රිපිටකාගත සූත්ර ධර්ම පරිශීලනය කිරීම වැදගත් ය. එවැනි අවස්ථා කීපයක් වෙත සිත යොමු කරමු. කාලාම සූත්රය ( අංගුත්තර නිකාය) කාලාමයෙනි, ඔබට මවිසින් කියන ලද නම් එය ඔබ වාර්තාව පදනම් කර ගෙන නොපිළිගත යුතු ය. පාරම්පරික විශ්වාසය උඩ හෝ, “මෙසේ පෙර කියා තිබේ” කියා හෝ නොපිළිගත යුතු ය. පොතපතෙහි එන නිසා හෝ තර්කයට ගැළපෙන නිසා හෝ න්යායට ගැළපෙන නිසා හෝ, නොපිළිගත යුතු ය. කල්පනාවට අනුරූප නිසා හෝ දෘෂ්ටියට ගැළපෙන නිසා හෝ, එය හොඳ යැයි පෙනෙන නිසා හෝ අපගේ ගුරුතුමන් විසින් කියන ලද ය කියා හෝ නොපිළිගත යුතු ය. මෙය කුසල් ය, මෙය නිවැරැදි ය මෙය පිළිගත් විට සුබ සිද්ධිය හා යහපත පිණිස පවතී කියා හෝ ඔබට ම වැටහේ නම් පමණක් එය පිළිගන්න” ලෝක සම්මතයේ පවතින හොඳ – නරක පිළිබඳ ව බුදුරදුන් කිසි කෙනෙකුගේ මතයේ එල්ලී නො සිටි බව කාලාමයන්ට දෙසූ උපදේශයෙන් පෙනේ. මනා විමසීමකින් යුතු ව තම හෘදය සාක්ෂියට එකඟව යමක් තීරණය කළ යුතු බවත්, එහි තීරකයා තමා ම බවත් පෙන්වා දුන්හ.
දෙසැම්බර් 21 සඳුදා අපරභාග 04.15 න් පුර අටවක ලබා 22 අඟහරුවාදා අපර භාග 06.14 න් ගෙවේ. සඳුදා සිල්..
පුර අටවක
දෙසැම්බර් 21
පසළොස්වක
දෙසැම්බර් 29
අව අටවක
ජනවාරි 06
අමාවක
ජනවාරි 12
© 2000 - 2020 ලංකාවේ සීමාසහිත එක්සත් ප්රවෘත්ති පත්ර සමාගම සියළුම හිමිකම් ඇවිරිණි. අදහස් හා යෝජනා: [email protected]