කිරි වෙහෙරේ වාර්ෂික මහ පින්කම් මාලාව
26 - 27 දිනවල
තිලෝගුරු ශාන්ති නායක අමාමෑණි බුදු පියාණන්වහන්සේ පන්සියයක් මහ රහතන්
වහන්සේලා සමඟ සමාපත්ති සුවයෙන් වැඩසිටි ලක්වැසි බෞද්ධ ජනතාවගේ මුදුන්
මල්කඩක් වන රුහුණු මහා කතරගම කිරි වෙහෙර චෛත්ය රාජයාණන් වහන්සේට කොත්
වහන්සේ පැළැන්දු ඒ උතුම් දිනය සිහිපත් කරමින් කතරගම කිරි වෙහෙර රාජමහා
විහාරාධිපති ආචාර්ය අළුත්වැවේ සෝරත නා හිමියන්ගේ අනුශාසනා පරිදි
කැප්පෙටිපොල ශ්රී සතර මහා දේවාලය මඟින් වාර්ෂිකව පවත්වන මහා පින්කම්
මාලාව 42 වෙනි වරටත් මෙම මස 26 - 27 යන දිනවල කිරි වෙහෙර අභියසදී
පැවැත්වේ.
ඉතිරිය»
බක බ්රහ්ම දමනය
මාරය, නුඹට හිතෙනවා ඇති ශ්රමණ ගෞතමයන් වහන්සේ යම් කෙනෙකුට ධර්මය දේශනා
කරනවාද
ඒ ධර්මය ඇසූ අය මාගේ වසඟයෙන් ගැලවී යනවා නේද කියා. මාරය, මේ ලෝකයේ
සම්මා සම්බුද්ධ නොවී අරහත්වයට
පත්නොවී ඇතැම්
ශ්රමණයන් බ්රහ්මයන්
අරහත්, සම්මා සම්බුද්ධ යි කිවුවා තමයි. නමුත්
තථාගතයන් වහන්සේ
අරහත්, සම්මා සම්බුද්ධ ලෙස ප්රතිඥා දෙන්නේ
අවබෝධ ඤාණය තුළිනුයි
ඉතිරිය»
ධර්ම දේශනාව:
සැදැහැති සිත පිදුම් ලබති
නමෝ තස්ස භගවතෝ අරහතෝ
සම්මා සම්බුද්ධස්ස
සද්ධෝ සීලේන සම්පන්නෝ –යසෝ භෝග සමප්පිතෝ
යං යං පදේසං භජති –
තත්ථ තෙත්ථව පූජිතෝ’
ඉහත ගාථාවේ අර්ථය කෙටියෙන් කිව්වොත් මෙහෙමයි. තෙරුවන් ඇදහීම හා කම්පල
ඇදහීම නම් වූ ශ්රද්ධාව ඇති, පංචශීලාදී උසස් ශීල සමාදානයකින් යුතු ගිහි
පුද්ගලයාට පිරිවර, ධනධාන්යය, සප්ත ආර්ය ධන යනාදී යසස් හා භෝගසම්පත්
වැඩේ. එම කුලපුත්රයා යම් යම් පෙදෙසකට වාසයට පැමිණේ ද ඒ ඒ තැන්වල දී
මහත් ලාභ සත්කාර ලබා පූජනීය තත්ත්වයට පත් වේ.
ඉතිරිය»
සසුනෙහි පැවැත්ම විනය යි
බෞද්ධ විනය සම්ප්රදායේ විශේෂත්වය නම් ඒ තුළ විද්යමාන වන
ප්රජාතාන්ත්රීය ස්වභාවයයි. සෑම ශික්ෂා
පදයක්ම පනවා ඇත්තේ සාධාරණ පදනමක් යටතේ වීමත්, සාධාරණ හේතු මත ඒවා
වරින්වර සංස්කරණය වී තිබීමත්, බුදු සසුනේ විනය මිස විනය පාලකයකු
නොවීමත් ඒ ප්රජාතාන්ත්රීය ස්වභාවය තහවුරු කරයි
ඉතිරිය»
|