UNICODE

 

[UNICODE]

මුල් පිටුව | බොදු පුවත් | කතුවැකිය | බෞද්ධ දර්ශනය | විශේෂාංග | වෙහෙර විහාර | පෙර කලාප | දායකත්ව මුදල් |

රේරුකානේ චන්දවිමල මහා නා හිමි චරිතාපදානය - 16 අති දුෂ්කර කාර්යයක මහත් ඵලය

රේරුකානේ චන්දවිමල මහා නා හිමි චරිතාපදානය - 16

අති දුෂ්කර කාර්යයක මහත් ඵලය

චන්දවිමල මහා නා හිමියන් සාම්ප්‍රදායික දෘෂ්ටි ගත ගතානුගතිකත්වයෙන් මිදී තමා තුළ වූ පුළුල් නිරවුල් දැක්ම මත පිහිටා ධර්ම කරුණු බොහොමයක් පිළිබඳ විමර්ශනාත්මක විග්‍රහයක් ඉදිරිපත් කළ සේක. එවන් වූ ව්‍යාකූ®ලතා සහිත ගැටලු කීපයක් පිළිබඳව පෙර දිනවලදි අපි සාකච්ඡා කළෙමු.

උන්වහන්සේ වර්තමාන භික්‍ෂු අධ්‍යාපනය ක්‍රමය පිළිබඳවද කතා කිරීමට අමතක නොකළහ. ඒ පිළිබඳව මහා නා හිමියන්ගේ අදහස නම් මේ රටේ භික්‍ෂූන් වහන්සේ සඳහා සකස් වී ඇති භික්‍ෂු අධ්‍යාපනය ක්‍රමය කොහෙත්ම නො ගැළපෙන බවය.

භික්‍ෂූන් වහන්සේට අවශ්‍ය වන්නේ භික්‍ෂු ජීවිතයට අවශ්‍ය වන්නාවූ සියලුදේ හොඳින් දැනගැනීම සහ ත්‍රිපිටක ධර්මය මනාසේ ඉගෙන ගැනීම බව මහා නා හිමියන්ගේ අදහසය. එය ඉගෙනගත යුත්තේ ආරාමයේදීය. බුරුම රටේ ආරාමික ජීවිතයේ ඇති සුවිශේෂත්වය නම් මෙම ඉගැන්වීම් ඉතා හොඳින් එහිදී සිදු කෙරෙන බවය.

අපේ රටේද විහාරස්ථානයන්හි මේ මෑතක් වනතෙක් තිබුණු එම ආරාමික අධ්‍යාපනය මේ වන විට බොහෝ දුරට ශීඝ්‍රයෙන් ඈත් වී ගෙන යන බව මා හිමියන්ගේ අදහසය.

සිංහල පාලි, සංස්කෘත භාෂාවන් පිළිබඳ විශාරද පඩිවරු හිටියේ පන්සල්වල බව උන්වහන්සේ පවසති.

ඒ කාලයේ ආරාමික අධ්‍යාපනය තුළින් හොඳ සාමණේර භික්‍ෂුවක් සකස් වූ බවත් තමන්ගේ ගුරු භික්‍ෂූන් වහන්සේ සමීපයේදී මහණ දිවියට අවශ්‍ය සියලු දේ ඉගෙන ගෙන අංගසම්පූර්ණ පැවිදි ජීවිත සකස් කරගත් දැන උගත් පැවිද්දන් මේ රටේ සෑහෙන ප්‍රමාණයක් සිටි බවත් උන්වහන්සේගේ අදහසය. එකල ආරාමික අධ්‍යාපනයට ගැළපෙන පරිදි පිරිවෙන් අධ්‍යාපනය සකස්වී තිබුණු බවද උන්වහන්සේ පවසති. තවදුරටත් ඒ පිළිබඳ තම අදහස් චන්දවිමල මා හිමියෝ මෙසේ ප්‍රකාශ කර සිටිති.

‘ආරාමික අධ්‍යාපනයේදි කට පාඩම් කරන පොත පත පිළිබඳව වැඩිපුර ඉගෙනීමක් ලැබුනේ පිරිවෙන තුළින, ඒ නිසා හරි කදිමට මේ දෙක ගැළපී සිටියා. ඒ වගේම බාධාවකින් තොරව ශිෂ්‍යයන් ඉදිරියට ගියා.දැන උගත් පැවිද්දන් බිහි වුණා. ඒ නිසා භික්‍ෂූන් වහන්සේලා සඳහාම යුගයට ගැළපෙන හොඳ අධ්‍යාපන ක්‍රමයක් සකස් වෙන්නට ඕනෑ. එය භික්‍ෂූන් වහන්සේලා සඳහාම සකස් වූ ත්‍රිපිටකය මුල්කරගත් භික්‍ෂු අධ්‍යාපන ක්‍රමයක් විය යුතුයි. නමුත් එවැනි අධ්‍යාපන ක්‍රමයක් සකස් වන බවත් පේනතෙක් මානයේවත් දකින්නට නැහැ. මේ එක්කම මා කියන්නට ඕනෑ ලංකාවේ සියලුම සංඝයාට බලපාන විදියේ ක්‍රමවත් භික්‍ෂු සංවිධානයක්ද ඉතාමත්ම අවශ්‍ය බව”

“අද පැවිදිවීමේ මූලික පරමාර්ථ බොහෝ දුරට වෙනස් වී ඇති බවක් පේනවා. ‘සබ්බ දුක්ඛ නිස්සරණ නිබ්බාණ සච්ජි කරණත්ථාය’... කියා පැවිද්ද ඉල්ල හිටිය ද අද බොහෝ විට ඒ පරමාර්ථ නැහැ. බොහෝ තරුණ ඇත්තන්ගේ අදහස වී තිබෙන්නේ උපාධියක් සමත්වීම හා ඒ අනුව මුදල් ඉපැයීමේ රැකියාවක් ලබා ගැනීමයි. ඉගෙනීමත් බොහෝ විට ප්‍රථම උපාධියෙන් අවසන් කර ගන්නවා. වැඩිපුර ඉගෙනීම සඳහා උනන්දුව ඉතාම අඩුයි. අප මොන දේ කළත් මූලික පරමාර්ථවලින් සහමුලින්ම පිට පනින්න හොඳ නෑ”

අද ගුණධර්මවලින් විශාල පිරිහීමක් දකින්නට තියෙනවා. නමුත් ඒක පුදුම වෙන්න දෙයක් නොවෙයි. කකුසඳ, බුදුහාමුදුරුවන්ගේ ශාසනයත් කලක් තිබිල පිරිහිලා ගියා. කෝණාගම බුදුහාමුදුරුවන්ගේ ශාසනයත් ඉක්මනින්ම පිරිහිලා ගියා. කාශ්‍යප බුදුහාමුදුරුවන්ගේ ශාසනයත් ඒ වාගේම පිිරිහිලා ගියා. ගෞතම බුදුහාමුදුරුවන් ගේ ශාසනයත් කාලයක් තිබිලා පිරිහිල යාවි. දුක්වෙලා වැඩක් නැහැ . ඇතිවෙනවා දියුණුවෙනවා පිරිහිලා යනවා නැතිවෙනවා. ඒක තමයි ලෝක ස්වභාව ධර්මය. සියල්ල ඇතිවෙලා, පැවතිලා, පිරිහිලා, නැතිවෙලා යනවා. බුදුරජාණන් වහන්සේගේ ධර්මයෙන්ද ඒ බව දකින්න කියන්න අහන්න ලැබෙනවා “

“පිරිහීම සිදුවන්නේ ස්වභාවධර්මය අනුවය. කවුරු මොන තරම් උත්සාහ ගත්තත් මේ ශාසනය මුලින් තිබුණු තත්ත්වයට පත් කරන්නට කාටවත් පුළුවන් කමක් නැහැ. බුද්ධ කාලයේ තත්ත්වය නොවෙයි අද පවතින්නේ. අනුරාධපුර යුගයේ තත්ත්වයට වත් මේ ශාසනය නැවත ගන්න බැහැ “

චන්දවිමල මාහිමියන් පවසන්නේ ස්වභාවධර්ම න්‍යායට ලොව පවතින සියලු දේම නතුවන බවය. සද්ධර්මය පවා එයට ඇතුළත්වීම ධර්මතාවය බවය. ක්‍රමයෙන් ලෝකය විනාශය කරා පත්වන විට පැවැත්මේ පිරිහීමද විනාශයද ළඟා වෙයි.

චන්දවිමල මා හිමියන් ඒ පිළිබඳව තව දුරටත් විග්‍රහයක යෙදෙමින් මෙසේද පවසති.

“යමක් පරණ වුණාම සුළු සුළු අලුත්වැඩියාවක් කරලා ඒක පාවිච්චි කරනවා. ගෙවල් ,මෙන්ම ඇඳුම් පැලඳුම් පරණවුණාම අලුත්වැඩියා කරලා එසේත් නැතිනම් අණ්ඩ දමලා තව ටික කලක් ප්‍රයෝජනයට ගත හැකියි. එසේ බුද්ධ ධර්මය පරණ නූනත් ශාසනික වැඩපිළිවෙල දැන් හුඟක් පරණ වෙලයි තියෙන්නේ”

එසේ මොන තරම් පරණ වුණත් නුවණ තියෙන එක්කෙනාට ඒකෙන් ප්‍රයෝජන ගන්න පුළුවන්”

“එසේ වූවත් අද ඉන්න පැවිද්දන් මහ රහත් තත්ත්වයට පත් කරන්න බැහැ. අද මාර්ගඵල ලැබීම අපහසුයි. මාර්ගඵල නැතැය කියා අද ඉන්න ඇත්තන්ට නින්දා කිරීමත් දෙස් කීමත් වැරදියි” වර්තමාන සමාජයේ මහණකම කියන එක හරිම දුෂ්කරයි.

“ දවසක් ජම්බුඛාදක කියන පිරිවැජියා අග්‍රශ්‍රාවක ශාරිපුත්‍ර මහරහතන් වහන්සේ ළඟට ඇවිදින් අහනවා.

ස්වාමීනි ලෝකයේ දුෂ්කරම කාර්යය කුමක්ද කියා.

ඒ වේලාවේදී සැරියුත් මහරහතන් වහන්සේ කියනවා ලෝකයේ දුෂ්කරම කාර්ය මහණකම බව .

ඊළඟට පිරිවැජියා අසනවා මහණවුණු තැනැත්තාට දුෂ්කරම කාර්යය කුමක්ද කියල එයට සැරියුත් මහරහතන් වහන්සේ මෙසේ පවසනවා. මහණ වුණ තැනැත්තාට දුෂ්කරම කාර්යය තමයි ඒ දෙයට සිත අලවගෙන ඉඳීම කියල. මහණකමට සිත අලවගෙන ඉන්න කෙනාට දුෂ්කරම දේ මොකක්ද කියල ඊළඟට පිරිවැජියා අහනවා.

මහණකමට හිත අලවගෙන ඉන්න කෙනාට ඊළඟට දුෂ්කරම දේ තමයි ධර්මානුකූලව පිළිපැදීම බව සැරියුත් මහ රහතන් වහන්සේ ප්‍රකාශ කළා.

මේ ප්‍රකාශයෙන් හැඟෙන්නේ භික්‍ෂූත්වය මහත් දුෂ්කර කාර්යයක් බවයි. භික්‍ෂු ජීවිතය මෙන්ම විශේෂයෙන් භික්‍ෂු ආධ්‍යාත්මය නිසි අයුරෙන් පවත්වාගෙන යෑම මේ විෂම සමාජ ක්‍රමය තුළ අති දුෂ්කර ව්‍යායාමයක් බව මෙයින් සනාථ වෙයි. මේ පිළිබඳව අවසාන වශයෙන් චන්දවිමල මහා නාහිමියෝ මෙසේ ප්‍රකාශ කරති.

“මහණකම ඉතාම දුෂ්කර එකක්. අන්න ඒ දුෂ්කර දේ මේ රටේ දහස් සංඛ්‍යාත පිරිසක් කරනවා. ඒ පිරිස විසිපන් දහසක් විතර වන බව සමහරුන් පවසනවා. මේ දුෂ්කර වැඩේ කිරීම ගැන ඒ ඇත්තන්ට නැවතත් මා ප්‍රශංසා කරනවා. මහණකම නොකරන එක්කෙනාට වඩා හොඳයි කරන එක්කෙනා. ඒ නිසා මේ රටේ පොදු ජනතාවගෙන් එක ඉල්ලීමක් කරන්න කැමතියි. පැවිද්දන්ට අවමන් කරන්න එපා. ඒ අය කරන්නේ දුෂ්කර අමාරු වැඩක්. මුල් කාලෙට වඩා ශාසනයේ පිරිහීමක් ඇතිවී තිබෙන එක ස්වභාවිකයි. සියල්ල අනිත්‍යයි.

බුද්ධ ශාසනයද නිත්‍ය දෙයක් නොවෙයි. මේ ශාසනය චිරාත් කාලයක් පැවැත්වීමට නම් ගිහියන්ගේ ආධාරය ඕනැ කරනවාමයි. ගිහියන් භික්‍ෂූන්ට දොස් කියන්න කියන්න වඩා ඉක්මනට පිරිහෙනවා.

චන්දවිමල මහා නා හිමියන් භික්‍ෂු සමාජය පිළිබඳව මෙවැනි අදහසක් ප්‍රකාශ කළේ මීට වසර 18 කට පමණ පෙරය.

සමාජ සාරධර්මයන්හි මෙන්ම ආර්ථික, සාමාජීය, සංස්කෘතික ,ආරාමික ගිහි වැනි දේසයේ සමස්ත ව්‍යුහයේම පරිවර්තනයන් වී ඇත්තේ සුබ පක්‍ෂයට නොව අසුභ දිශාවටය. ඒ පිළිබඳව උන්වහන්සේ මීට වසර 18 කට පමණ පෙරදී පල කළ අදහස් හි සත්‍යතාවය අද වඩාත් පැහැදිලි ලෙස දැනෙන සෙයකි.

මේ පිළිබඳව අප කම්පා විය යුතුද නොවේ. පැවැත්ම පිරිහීම හෝ වැනසීම අභිමුව කෙලින් සිටගෙන සිටීමේ ශක්තිය නිරවුල් මාර්ගයේ ගමන් කිරීමට අවැසි ආලෝකය පිවිතුරු බුද දහමින් අපට උගන්වනු ලබයි. එවන් දහමක් පසක් කරගත් මෙවන් උතුම් භික්‍ෂූන් වහන්සේලාගේ පරමාදර්ශි චරිත තුළින් ගත හැකි ආදර්ශයන් මත ජීවිතයේ සැබෑ යථාර්ථය අපට හොඳින් අවබෝධකර ගත හැකිවෙයි.

තව ත් කොටසක් 15වැනිදා පත්‍රයේ


රේරුකානේ චන්දවිමල මහා නා හිමි චරිතාපදානය - 15 චන්දවිමල මහා නා හිමි පින් ඵල හටගන්වන පින් කෙතක්ම ය

 

දුරුතු පුර අටවක පෝය

දුරුතු පුර අටවක පෝය ජනවාරි මස 07 වැනි දා අඟහරුවාදා අපර භාග 09.26 ට ලබයි.
08 වැනි දා බදාදා අපර භාග 09.17 දක්වා පෝය පවතී.
සිල් සමාදන් වීම ජනවාරි 08 වැනිදා බදාදා ය.

මීළඟ පෝය
ජනවාරි 15 වැනි දා බදාදා ය.


පොහෝ දින දර්ශනය

First Quarterපුර අටවක

ජනවාරි 08

Full Moonපසෙලාස්වක

ජනවාරි 15

Second Quarterඅව අටවක

ජනවාරි 24

New Moonඅමාවක

ජනවාරි 30


2014 පෝය ලබන ගෙවෙන වේලා සහ සිල් සමාදන් විය යුතු දවස්

 

|   PRINTABLE VIEW |

 


මුල් පිටුව | බොදු පුවත් | කතුවැකිය | බෞද්ධ දර්ශනය | විශේෂාංග | වෙහෙර විහාර | පෙර කලාප | දායකත්ව මුදල් |

© 2000 - 2014 ලංකාවේ සීමාසහිත එක්සත් ප‍්‍රවෘත්ති පත්‍ර සමාගම
සියළුම හිමිකම් ඇවිරිණි.

අදහස් හා යෝජනා: [email protected]